Загальна характеристика італійського костюма епохи Відродження
ü одяг
підкреслював природні пропорції фігури людини та фізичну довершеності тіла;
ü костюм
стає набагато зручнішим в користуванні, з нього видаляються усі деталі, що
підкреслюють зневагу до фізичної праці: надмірно затягнута талія, занадто довгі
шлейфи, довгі звисаючі рукава, видовжені носки взуття, безліч дзвіночків і
бубонців;
ü часткове
оголення тіла набуло право на існування;
ü ознакою
чоловічої краси були широкі плечі, тонка талія, стрункі ноги;
ü ідеал
жіночої краси – зріла жіночість з чітко виявленими ознаками статі, тому жіночий
костюм епохи Відродження підкреслював пишний бюст, шию, довгі ноги з міцними
литками. Будь-яка витонченість та тендітність, характерні для готичного
костюму, виключалась;
ü характерним
є живописне поєднання в одязі яскравих, контрастних кольорів (червоні, блакитні, золотисті, зелені).
З XVI
cт. в моду входять темні кольори;
ü соціальна
диференціація костюма помітно проявлялась лише у якісних відмінностях
матеріалів та кількості прикрас, ніж у видах одягу.
Італійський чоловічий костюм епохи Відродження
Чоловічий костюм флорентійського типу |
Чоловічий
костюм венеціанського типу
Портрет Генріха VIII. 1537р |
Естетичний ідеал Раннього Відродження (Флоренція, XV ст.): молодий
чоловік, граціозний, з довгими стрункими ногами, вільний від впливу церковних
догм.
Естетичний ідеал Високого Відродження (Венеція, XVІ ст.): чоловік в розквіті фізичних та духовних сил,
широкоплечий, з міцними стрункими ногами.
Основні види чоловічого одягу італійського Відродження
Ø колет – верхній плечовий одяг з
застібкою або шнурівкою, довжиною до талії або до стегон;
Ø сотовесте – короткий жилет
без рукавів;
Ø штани-панчохи (кальце – іт., кальсес –
ісп., шоси – фр.) – обов’язковий атрибут чоловічого одягу, довгі, вузькі,
щільно охоплювали ногу;
Ø короткі штани (кальцоні – іт.,
кальсонес – ісп., о-де-шос – фр.), їх одягали поверх штанів-панчох;
Ø табаро – глухий, безрукавий
короткий плащ;
Ø сімара – верхній розстібний одяг з
довгими і широкими рукавами;
Ø джорне – верхній одяг з рукавами,
викроєний по колу.
Чоловічий
костюм епохи раннього Відродження (XV ст.)
Доменіко ді Бартоло. Фреска. 1440 р. |
Джорне - верхній одяг з рукавами, викроєний по колу |
Чоловічий костюм епохи Високого Відродження (XVI ст.)
Алекссандро Моретто. Чоловічий портрет. 1542 р. |
Італійський жіночий костюм епохи Відродження
Естетичний ідеал раннього
Відродження: (Флоренція, XV ст.): дівчина-підліток, струнка, з тонкою талією, довгими ногами, довгою шиєю,
з високим лобом та округлим обличчям.
Естетичний ідеал високого Відродження: (Венеція, XVІ ст.):
сильна, квітуча жінка з гарно розвинутими формами, в
зовнішньому образі жінки гармонія духовної та фізичної краси .
Основні види жіночого одягу італійського Відродження
ü нижня
сукня – нижній одяг з довгими вузькими рукавами;
ü верхня сукня – з відрізним по талії
вузьким ліфом з шнурівкою та глибоким декольте: спереду квадратне, ззаду –
трикутне, спідниця довга та широка;
ü гамурра – м’яке плаття з легкої
тканини, підперезане на античний манер під грудьми;
ü сімара – одяг без рукавів з
незшитими бічними швами, спереду розрізане до низу;
ü кольори – живописні, яскраві, а з XVI cт. модними вважають темні кольори;
з XVI cт. спідниці суконь більш пишні,
рукава широкі біля плеча і звужені донизу;
з XVI cт. декольте суконь розширюється та
поглиблюється.
Гамурра |
Сімара |
"Бродяче декольте" |
"Бродяче декольте" |
Жіночий
костюм епохи Раннього Відродження (XV ст.)
Леонардо да
Вінчі.
Прекрасна Фероньєр,
1490 р.
Сандро
Боттіччелі. Вена 1477 - 1478 р.р.
Леонардо да
Вінчі.
Прекрасна Фероньєр,
1490 р.
Прекрасна Фероньєр,
1490 р.
Сандро
Боттіччелі. Вена 1477 - 1478 р.р.
Італійський
жіночий костюм епохи Раннього Відродження (XV ст.)
Рафаель Санті. Дама з покривалом (La Donna Velata) 1515 - 1516 р.р. |
Сандро Боттіччелі. Народження Венери. 1482 - 1486 р.р. |
Італійський жіночий костюм епохи Високого Відродження (XVI ст.)
Цокколлі - взуття
веніціанських модниць
Тіціан. Красуня
( La Bella).
1536 р.
А. Бронзіно. Портрет
Елеонори Толедсьеої
з сином. 1545 р.
Цокколі
Цокколі
веніціанських модниць
( La Bella).
1536 р.
Елеонори Толедсьеої
з сином. 1545 р.
Італійський
жіночий костюм епохи Високого Відродження (XVI ст.)
Венеціанські маски
1.
Баутта – головна і улюблена маска, що стала
символом Венеції;
1 |
2.
Моретта
(смуглянка, німа служниця) – найбільш загадкова і романтична маска;
3.
Лікар
чуми – одна із найдивніших і найбільш пізнаваних венеціанських масок, її
придумав французький лікар Шарль де Лорме для захисту від бактерій під час
епідемії чуми;
4.
Венеціанська
дама – найбільш елегантна та вишукана маска, що зображає
венеціанську красуню;
5.
Вольто (громадянин)– найбільш
нейтральна маска, що копіює обличчя людини.
Спасибо за инфрмацию,очень интерестно было слушать всем(классу)))))
ОтветитьУдалить