Костюм Франції першої половини XVII
ст.(“мушкетерська” епоха)
Загальна характеристика епохи:
ü XVII ст. – це епоха економічного
зростання та політичних зіткнень, на арену політичного та економічного життя
висувається новий клас – буржуазія;
ü внаслідок
ряду вдалих війн та ряду успішних внутрішніх реформ, Франція стала однією з
наймогутніших країн Європи;
ü західноєвропейський
костюм XVII
ст. в цілому змінюється у відповідності до основних етапів історії Франції;
ü перша
половина XVII
ст. проходить під впливом 30-літньої війни 1618-1648 р.р
Характеристика матеріалів:
Ø зростає різноманіття тканин за сировинним складом,
фактурою, орнаментацією;
Ø збільшується попит на гладкофарбовані тканини
ахроматичних кольорів (сірі, білі, чорні), особливо в чоловічому одязі;
Ø велику роль в
оздобленні тканин відіграє золотая та срібна нитка, (ефект шанжан).
Характеристика чоловічого костюма першої пол. XVII ст.
Естетичний ідеал чоловіка:
чоловік-лицар,
чоловік-воїн, хоробрий та войовничий.
Основні види чоловічого одягу:
Костюми аристократів І пол. XVII ст. |
v сорочка
– білого кольору з манжетами та
великим коміром, які оздоблювали мереживом;
v колет – верхній плечовий одяг з
застібкою довжиною до талії або до стегон;
v камзол – відрізний по талії одяг, довжиною до середини стегон, без
рукавів і без коміра;
v панталони – штани, довжиною до литки, внизу в бічних швах з розрізами;
v плащ – короткий - повсякденний,
похідний – довгий, плащ мушкетерів називався казак;
v капелюх – фетровий, м'який,
прикрашений пір'ям страуса;
v чоботи – з каблуками,
світлого кольору, довгі вузькі або короткі з відворотами;
v шпага – розміщувалась зліва,
на широкому перев'язі
Характеристика жіночого костюма першої пол. XVII ст.
Естетичний ідеал: жінка високого зросту з
пишними довгим волоссям, з розвинутими формами плечей, грудей та стегон і дуже
вузькою талією, (до 40 см). Ідеал жіночої краси – величність, парадність,
манірність.
Основні види жіночого одягу:
v нижня сукня – легка, світлого кольору, з декольте круглої або
прямокутної форм, на корсеті, з довгими вузькими рукавами;
v верхня сукня –
важка, більш темного кольору, від талії до полу розпашна, лінія талії відрізна,
завищена, декольте круглої або прямокутної форми;
v комір – великий, білий,
прикрашений мереживом, обов'язкова деталь костюма;
v рукава – обов’язково широкі, пишні, з великими відкладними
манжетами, оздоблені мереживом
v доповнення: рукавички,
складні віяла, годинник, дзеркальце, блохоловка
Блохоловки
Костюм Франції другої половини XVII
ст. (епоха бароко)
Загальна характеристика епохи:
ü
з другої половини XVII ст. Франція має
величезний вплив на всі країни Європи;
ü
усе, що носить у Франції
король та його придворні вважається модним в Європі;
ü
з 1640 р. для розповсюдження французької моди використовують воскову
ляльку – Пандору;
ü
французька мова стає міжнародною мовою;
ü
абсолютизм у Франції
досягає свого найвищого розвитку;
ü
в усіх видах мистецтва поширені два нових художніх стиля – стиль бароко
(фр. – дивовижний, незвичний,) та стиль класицизм;
ü
для бароко характерні
монументальність, величність, парадність, що підкреслює авторитет верховної
влади та церкви;
ü
для класицизму характерним є прагнення до простоти та раціональності.
Основні риси костюма в стилі бароко:
Ø багатошаровість;
Ø нарядність;
Ø пишність;
Ø нефункціональність;
Ø надмірна
деталізація форми;
Ø контрасти
світла і тіні;
Ø кольори
чоловічого одягу – синьо-фіолетові, жовто-коричневі та відтінки сірого;
Ø кольори
жіночого одягу – яскраві, насичені (зелені, червоні, коричневі, жовті,
фіолетові).
Характеристика чоловічого костюма другої пол. XVII ст.
Естетичний ідеал
чоловіка: Людовик XIV де Бурбон, “Король-Сонце”.
Король Людовик XIV в дитинстві |
Основні етапи розвитку чоловічого костюма підпорядковані віковим змінам короля Людовика XIV :
ü “юність
короля” – 1653-1661 р.р. (15 - 23 р.);
ü “зрілість короля” – 1661-1670 р.р. (23
- 32 р.);
ü “велич короля” –
1670-1715 р.р. (32 - 77 р.)
Характеристика чоловічого костюма 1653-1661 р.р.
В цей період король ще дитина і одяг у нього відповідний, тому в одязі
чоловіків панують напівдитячі риси, моду того періоду називають «дитячою модою»
Основні види чоловічого одягу:
Невідомий художник. Король Людовик XIV. 1660 р. |
v сорочка
–
пишна, з тоненького
батисту білого кольору, з манжетами та коміром жабо;
v брасьєр – коротка куртка з короткими
рукавами, декорована
оборками, мереживом, стрічками, бантами;
v ренграв – коротка широка спідниця-штани, яку одягали поверх широких
штанів, оздоблена рюшами, оборками, мереживом, стрічками та бантами;
v панчохи – тоненькі шовкові
(білі або кольорові);
v туфлі; капелюх; рукавички; перука; плащ; шпага
Зразки
чоловічих костюмів епохи бароко
Характеристика чоловічого костюма 1661-1670 р.р.
Новий образ короля символізує солідність, владу і багатство. Костюм стає
більш мужнім і більш строгим.
Основні види чоловічого одягу:
v веста – вузька коротка куртка з
застібкою, без коміра і без рукавів;
v жюст-о-кор – (фр. – «точно по тілу»)
– навівприлеглий каптан жорсткої форми, з довгими вузькими рукавами, поколінної
довжини з заднім і бічними розрізами з прорізними кишенями;
v кюлоти – вузькі штани довжиною до колін, з прорізними кишенями;
v панчохи – тоненькі шовкові
(білі або кольорові);
v кроат – нашийна хустка;
v туфлі; капелюх; перука; плащ.
v Доповнення: шпага;
тростина; рукавиці.
Новий
вид верхнього чоловічого одягу – жюст-о-кор
Характеристика жіночого костюма другої половини XVII ст.
Естетичний ідеал: жінка високого
зросту з довгим хвилястим волоссям, з довгою тонкою шиєю, покатими плечима і
вузькою талією, пишними стегнами. Ідеал жіночої краси – парадність.
граціозність, манірність, кокетство. Жіноча мода цього періоду змінювалась у
відповідності до того, яка фаворитка була у короля і який одяг вона носила.
Карикатура XIV cт. |
Королева Франції Марія-Терезія Австійська |
Герцогиня
Луїза де Лавальєр. 1661 р. – Перша офіційна фаворитка Людовика XIV.
Жіночий
костюм відрізнявся складністю і пишністю, декоративною витонченістю і зайвою
розкішшю
Жіночий костюм спрощуються, стають більш кокетливими |
Герцогиня Анжеліка де Фонтанж 1678 р. |
В жіночий костюмах строгість і поміркованість |
Франсуаза де Ментенон |
Її прозвали "Чорною королевою" за строгий харектер, похмуру вдачу і нетерпіння до світський розваг.
Костюм Франції першої половини XVІII
ст.(епоха рококо)
Основні риси костюма в стилі рококо:
Ø стиль
рококо (1730-1780 р.р.) приходить на зміну стилю бароко, він виражав
інтереси аристократії періоду розквіту абсолютизму і завершує розвиток бароко;
Ø кольори
в інтер’єрах пастельні – білі, рожеві, блакитні, фіолетові, сірі, позолота на
відміну від бароко – легка і світла;
Ø інтер’єри заповнюють величезною кількістю
дзеркал, де майже нема прямих кутів і ліній;
Ø основні
риси костюма епохи рококо – примхливість, витонченість, зніженість, хрупкість,
інтимність;
Ø зближення
зовнішніх рис чоловіка і жінки та зневага віковими особливостями.
Характеристика чоловічого та жіночого костюма першої половини XVІII ст.
Естетичний ідеал чоловіка:
зніжений
не придатний до фізичної праці чоловік, всі думки і сили якого направлені на
флірт і розваги. Силует костюма наступний: вузькі плечі, тонка талія, округла
лінія стегон.
Естетичний
ідеал жінки: жінка нагадувала
витончену фарфорову статуетку. В моді тонка жіноча фігура з гнучкою талією та
м’якими округлими стегнами.
Відмінним
елементом жіночого костюма цього періоду був каркас – паньє, що одягався
під спідницю (паньє в перекладі з фр. – корзина).
Паньє ( фр. - "корзина")
Худ. Жан Оноре Фрагонар. Гойдалка. 1767 р. |
Костюм Франції другої половини XVІII
ст.(епоха класицизму)
Загальна характеристика епохи:
Ø друга
половина XVIII
ст. характеризується розвитком класицизму, як ведучого стильового
напрямку в мистецтві;
Ø чоловічий
костюм втрачає свої жінкоподібні риси;
Ø із
жюстокора розвивається новий вид одягу – фрак, основне надбання
чоловіків у другій половині XVIII ст.;
Марія Антуанетта. 1780 р. |
Ø сюртук
– “поверх усього“, чоловічий верхній повсякденний одяг;
Ø характерною
особливістю силуету жіночого костюма була величезна розтягнута в боки спідниця
паньє “з ліктями”;
Ø з
80-х років в жіночому одязі поширюється англійська мода, паньє виходять з моди,
з’являється нове плаття – англез, з тюрнюром
Жіночі зачіски 70-х р.р. XVIII ст.
Комментариев нет:
Отправить комментарий